//new.inter7net.pl/wp-content/uploads/2016/07/chippy.jpg

CASE STUDY: CUKIERNIA

Jak przeprowadzić promocję małej, lokalnej firmy, która nagle traci przychody z powodu nasycenia rynku i silnej konkurencji pojawiającej się w pobliżu? Czy jest szansa na skuteczną promocję zakładu, który nie dysponuje potężnymi zasobami finansowymi przeznaczanymi na reklamę?

O tym, że narzędzia marketingu internetowego są doskonałym rozwiązaniem również dla niewielkich biznesów, przekonał się właściciel piekarni i cukierni przez lata działającej na jednym z osiedli dużego miasta w Polsce. Kryzys spowodowany pojawieniem w pobliżu dużego marketu sprawił, że zyski małej firmy zaczęły drastycznie spadać.

Odpowiednia kreacja wizerunkowa oraz akcja promocyjna z wykorzystaniem nowoczesnych metod pozwoliła mikroprzedsiębiorstwu odzyskać dawną pozycję, a nawet rozszerzyć grono odbiorców.

1. CEL

Mimo że piekarnia działała od wielu lat na lokalnym rynku i miała ugruntowaną pozycję jako firma z tradycjami, to jednak pojawienie się w okolicy dużego marketu oferującego świeże, jeszcze ciepłe wypieki, negatywnie odbiło się na przychodach małego zakładu.

Głównym zadaniem akcji promocyjnej było podkreślenie jakości produktu (świeże, naturalne składniki w odróżnieniu od mrożonych i odgrzewanych wypieków z marketu). Należało również uwydatnić funkcjonowanie cukierni, tym bardziej że market nie oferował wyrobów, takich jak ciasta i torty.

chart

2. DZIAŁANIE

Akcję marketingową rozpoczęliśmy od zbudowania nowoczesnej witryny internetowej z zaimplementowanym odnośnikiem do portalu społecznościowego Facebook. Firmowy fanpage stworzyliśmy przede wszystkim dla cukierni. Szerokie grono aktywnych fanów udało się uzyskać dzięki regularnie zamieszczanym postom (skierowanym do określonych grup, np. matek małych dzieci, narzeczonych), reklamom i organizowanym akcjom promocyjnym dla obserwatorów (zniżki na torty, ciasta po polubieniu postów).

Optymalizacja i pozycjonowanie strony na frazy dla osiedla, ale i całego miasta dały nad wyraz dobre efekty, a marketing szeptany pozwolił stworzyć renomę wśród nowych odbiorców.

chart

3. WYNIK

Cukiernia odnotowała niemal 40-procentowy wzrost dochodów ze sprzedaży ciast, a przede wszystkim tortów. Co ciekawe, odbiorcami oferty stali się nie tylko mieszkańcy osiedla (choć oni też stanowili spory odsetek), na którego terenie znajdowała się firma. Zamówienia zaczęły napływać z całego miasta, co wskazywało, że pozycjonowanie przynosiło spodziewane efekty.

Znaczący wpływ na wzrost przychodów miały też akcje promocyjne organizowane na Facebooku, gdyż spora część klientów korzystała ze zniżek za polubienia, kodów i haseł rabatowych.

chart
POWIEDZIELI O TYM PROJEKCIE
KIEROWNIK DZIAŁU SPRZEDAŻY:

“Można powiedzieć, że dzięki nim odbiliśmy się od dna, bo wcześniej nasze przychody drastycznie spadały. Tym, co udało im się doskonale, to promocja naszych ciast i tortów na terenie miasta – dzięki temu znaleźliśmy stałych klientów, którzy przyjeżdżają z drugiego końca miasta, żeby kupić nasze produkty.”

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ

(*) Odpowiemy w 24h !

Adres strony

Słowa kluczowe

E-mail


*Odpowiemy jeszcze dziś!