//new.inter7net.pl/wp-content/uploads/2016/07/chippy.jpg

CASE STUDY: HOTEL

Ten przypadek wydawał się wyjątkowo trudny. Zadaniem było przyciągnięcie gości i wypromowanie hotelu usytuowanego na obrzeżach (ale przy głównym trakcie komunikacyjnym) dużego miasta wojewódzkiego, które jednak nie należało do ośrodków turystycznych. Było to miasto typowo akademickie wyludniające się w okresie wakacyjnym na skutek odpływu studentów. Jednak uczniowie uczelni wyższych nie stanowili grupy docelowej naszego Zleceniodawcy.

Głównym targetem byli przede wszystkim właściciele firm, przedsiębiorcy i osoby przyjeżdżające do miasta w celach biznesowych. Do odbiorców oferty należeli również mieszkańcy regionu, którzy poszukiwali miejsca na organizację różnego rodzaju przyjęć, uroczystości, bankietów, wesel itp. Jak się okazało, choć zadanie nie należało do najłatwiejszych, spójna strategia marketingowa pozwoliła osiągnąć wyznaczony cel.

1. CEL 

Istotą postawionego przed nami zadania było z jednej strony dotarcie do potencjalnych klientów z terenu całego kraju, a nawet odbiorców zagranicznych, którzy zamierzali odwiedzić miasto i zatrzymać się w jednym z hoteli.

Z drugiej strony należało wypromować obiekt i hotelową restaurację na rynku lokalnym, wśród par narzeczonych, rodziców niemowląt i dzieci w wieku komunijnym oraz innych osób potencjalnie zainteresowanych organizacją imprezy.

chart

2. DZIAŁANIE

Głównym założeniem kampanii stało się stworzenie nowej, zoptymalizowanej pod kątem wyszukiwarek strony internetowej, która zawierałaby 3 wersje językowe. Dzięki temu odbiorcami witryny mieli szansę stać się zarówno Polacy, jak i goście zagraniczni odwiedzający miasto.

Kolejnym krokiem stało się efektywne pozycjonowanie. By dotrzeć do klientów lokalnych, zaplanowaliśmy też długofalową akcję promocyjną w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Facebooku.

chart

3. WYNIK

Dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania znacząco wzrósł ruch na stronie. To natomiast przełożyło się na ilość telefonów, zapytań, a przez to gości (również tych zagranicznych) odwiedzających hotel.

Ożywienie firmowego fanpage'a (poprzez regularnie zamieszczane posty, ale także organizowane konkursy), przyciągniecie nowych fanów z konkretnie sprecyzowanych grup docelowych i wzbudzenie zaangażowania dotychczasowych obserwatorów pozwoliło z kolei dotrzeć do odbiorcy lokalnego. W ten sposób w hotelu zaczęto organizować imprezy o różnym charakterze: wesela, chrzciny, komunie, uroczystości rodzinne, spotkania biznesowe i inne.

chart
POWIEDZIELI O TYM PROJEKCIE
MENADŻERKA HOTELU:

“Ich zaangażowanie i oddanie dla projektu jest naprawdę imponujące! Nowa strona, nie dość że odznacza się niebanalnym designem, to jeszcze spełnia swoją funkcję – system rezerwacji działa bez zarzutu. Od chwili uruchomienia wersji językowych znacząco wzrosła liczba zatrzymujących się u nas gości zagranicznych.”

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ

(*) Odpowiemy w 24h !

Adres strony

Słowa kluczowe

E-mail


*Odpowiemy jeszcze dziś!