//new.inter7net.pl/wp-content/uploads/2016/07/chippy.jpg

CASE STUDY: MAGAZYNY

Wypromowanie zupełnie nowego produktu lub usługi na rynku mogłoby się zdawać sytuacją idealną dla każdego reklamodawcy. Jednak zapoznanie klienta z innowacją, a dodatkowo nakłonienie go do tego, by z niej skorzystał, wcale nie jest zadaniem łatwym.

Przekonał się o tym właściciel firmy oferującej zaplecze magazynowe na nowych warunkach, nieznanych dotychczas na lokalnym rynku. Nowoczesna koncepcja, która spotkała się z aprobatą w innych dużych miastach, miała okazję na sukces. Należało jednak zaplanować spójną strategię i dotrzeć z nią do odbiorcy.

Wszelkie prace poprzedziliśmy dogłębnym badaniem rynku i analizą wyników. Przygotowanie pozwoliło nam określić grupę docelową, zbudować koncept strategiczny marki i przeprowadzić kampanię.

1. CEL 

Głównym zadaniem realizacji było wykreowanie marki, łączącej w sobie element dobrze znany odbiorcy (powierzchnie magazynowe do wynajęcia) z innowacyjnym (magazyny samoobsługowe, pełen dostęp do monitorowanych boksów o różnej pojemności, w których najemca może składować dowolne produkty).

Kolejnym zadaniem okazało się dotarcie z przekazem informacyjnym (na temat magazynów typu „self-storage”) do konkretnej grupy docelowej i przekonanie jej, że promowana oferta jest warta uwagi.

chart

2. DZIAŁANIE

Kampanię prowadzono w mieście, w którym dotychczas nie można było znaleźć powierzchni magazynowych na podobnych zasadach. Co więcej, było to miasto akademickie, więc w okresie wakacyjnym (np. podczas zmiany stancji) wielu studentów miało problem z przechowywaniem swoich rzeczy. To właśnie oni stali się jedną z grup odbiorców.

Sposobem na dotarcie zarówno do nich, jak i do innych (np. właścicieli firm, którzy zmieniają siedzibę lub nie mają miejsca na archiwizowanie dokumentów, właścicieli niedużych mieszkań bez piwnic i schowków oraz wszystkich, którzy potrzebują dodatkowego miejsca) stał się redesign, optymalizacja witryny oraz kampania AdWords.

chart

3. WYNIK

W ciągu pierwszego kwartału trwania akcji marketingowej firma regularnie notowała około 10-procentowy wzrost zainteresowania nową ofertą w skali miesiąc do miesiąca. Wśród pozyskanych klientów w okresie letnim najliczniejszą grupę stanowili studenci, natomiast w ogólnym podsumowaniu przedsiębiorcy poszukujący dodatkowej powierzchni do przechowywania dokumentów. Znacznie zwiększył się również ruch na odświeżonej, zoptymalizowanej stronie internetowej, co z kolei pozytywnie wpłynęło na konwersję.

chart
POWIEDZIELI O TYM PROJEKCIE
WŁAŚCICIEL FIRMY:

“Dzięki nim szybko weszliśmy na rynek i dotarliśmy do nowego odbiorcy – głównie studenta. Działania internetowe w połączeniu z tradycyjną kampanią marketingową dały naprawdę zadowalające rezultaty. Współpracujemy nadal (SEO), a to chyba o czymś świadczy.”

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ

(*) Odpowiemy w 24h !

Adres strony

Słowa kluczowe

E-mail


*Odpowiemy jeszcze dziś!