//new.inter7net.pl/wp-content/uploads/2016/08/layer-2.png

CASE STUDY: SKLEP Z OZDOBAMI I AKCESORIAMI

Pozycja strony w wynikach wyszukiwarek ma istotne znaczenie dla generowania ruchu, a w dalszej perspektywie - dla konwersji. Niestety nieumiejętna optymalizacja oraz nieudolne lub nieuczciwe praktyki pozycjonerskie mogą doprowadzić do nałożenia filtra (automatycznego lub ręcznego). To z kolei negatywnie wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania i ruch na stronie. Najgorszym przypadkiem jest natomiast ban. Taka kara sprawia, że strona przestaje być w ogóle indeksowana przez wyszukiwarkę, a więc staje się niewidoczna.

Z problemem filtra nałożonego na stronę internetową zgłosiła się do nas firma sprzedająca ozdoby do włosów i akcesoria kosmetyczne dla kobiet. Dotychczas sklep prosperował sprawnie, ale nagle liczba zamówień internetowych znacząco spadła. Ograniczony został również ruch na stronie.

1. CEL

Okazało się, że przyczyną niższej pozycji w wynikach wyszukiwarki, a przez to mniejszego ruchu na stronie i mniejszej liczby zamówień online jest filtr ręczny. Nałożony został po zmianach wdrożonych przez zatrudnianą wcześniej agencję zajmującą się SEO. Choć po jakimś czasie filtr udało się zdjąć, to jednak odzyskanie dawnego statusu sklepu nie było łatwe. Wiele fraz spadło i należało wdrożyć działania, które pozwoliłyby odbudować ich poprzednie pozycje.

Pozycjonowanie problem

2. DZIAŁANIE

W pierwszej kolejności zajęliśmy się poprawkami i optymalizacją kodu. Kolejnym krokiem była rozbudowa treści – zarówno w opisach kategorii, produktów, jak i przy prowadzeniu bloga. Zajęliśmy się również systematycznym aktualizowaniem postów na firmowym profilu na Facebooku. Wreszcie pomocna okazała się kampania AdWords.

Dzięki tym zabiegom udało się odbudować pozycję sklepu, a liczba zamówień wkrótce przekroczyła wcześniejsze wyniki, z okresu przed nałożeniem filtra.

3. WYNIK

Przytoczony przykład wskazuje, że nałożenie filtra na stronę wcale nie jest sytuacją beznadziejną, z której nie ma wyjścia. Kary można się pozbyć, a jej skutki cofnąć bez konieczności stawiania nowego serwisu. Dzięki umiejętnej optymalizacji i usunięciu błędów strona może odzyskać dawną pozycję i generować przychody takie same, a nawet wyższe niż poprzednio.

W przypadku naszego klienta taka taktyka sprawdziła się w 100%, dzięki czemu zainteresowanie oferowanymi produktami wzrosło, a w konsekwencji zwiększyła się również ilość transakcji dokonywanych online.

POWIEDZIELI O TYM PROJEKCIE
WŁAŚCICIEL SKLEPU:

“Kiedy zgłosiłem się do nich moja strona była praktycznie niewidoczna w Google. Całe szczęście trafiłem na prawdziwych profesjonalistów i dzięki nim większość słów wróciła na dawne pozycje.”

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ

(*) Odpowiemy w 24h !

Adres strony

Słowa kluczowe

E-mail


*Odpowiemy jeszcze dziś!