//new.inter7net.pl/wp-content/uploads/2016/07/chippy.jpg

CASE STUDY: PRODUCENT MEBLI

Czy można przekonać klienta o skuteczności działań marketingowych w sieci, jeśli prowadzone wcześniej przez kilka miesięcy kampanie nie przynoszą spodziewanych rezultatów? Jak w pełni wykorzystać potencjał dotychczasowej obecności w internecie? Jak sprawić, by kampanie przynosiły zyski, a przychody uzyskane z reklam były większe niż poniesione koszty?

Było to zadanie postawione przed nami przez jednego z producentów mebli. Zleceniodawca od jakiegoś czasu borykał się ze znaczącym spadkiem ilości zamówień, a prowadzone działania marketingowe nie dawały spodziewanych efektów. Naszym celem stała się przebudowa całej kampanii i w konsekwencji poprawienie wyników w ramach tego samego budżetu.

1. CEL

Na początku zajęliśmy się analizą ostatniego półrocza, kiedy prowadzona kampania AdWords przyniosła straty. Działania marketingowe podejmowane w tym czasie z udziałem narzędzi internetowych doprowadziły do zaledwie kilku transakcji.

Dużym problemem okazał się niewłaściwy dobór fraz kluczowych, niedopasowany do rodzaju grupy docelowej. Zasięg był szeroki, ale nie docierał do wartościowego odbiorcy, przez co konwersja okazywała się niska, a współczynnik odrzuceń wysoki.

Dodatkowo intensywne kampanie marketingowe konkurencji wyraźnie wpłynęły na obniżenie zainteresowania ofertą Zleceniodawcy.

chart

2. DZIAŁANIE

Na początku skupiliśmy się na przebudowie wdrożonych wcześniej kampanii AdWords. Zmieniliśmy słowa kluczowe, doprecyzowaliśmy je tak, by trafiały do świadomego, konkretnego klienta, któremu będą odpowiadały meble sprzedawane przez Zleceniodawcę. Podjęliśmy również intensywne działania w ramach kampanii SEO, zajęliśmy się optymalizacją istniejącej strony internetowej i jej widocznością w wynikach wyszukiwarek.

Kolejnym krokiem było wdrożenie akcji remarketingowej. Analiza zachowań użytkowników pokazała, że wielu z nich rozpatrywało różne oferty, wracało na stronę, porównywało ceny. Dopiero po kilku dniach podejmowali decyzję o zakupie. Dlatego remarketing pozwolił nam wrócić z ofertą do potencjalnego klienta.

chart

3. WYNIK

Wprowadzone zmiany pozwoliły obniżyć współczynnik odrzuceń aż o 15%, a jednocześnie wygenerować zwrot na poziomie niemal 600%. Dzięki temu oraz dzięki właściwej optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek (pozycjonowanie) wydatnie poprawił się ruch na stronie.

Dodatkowo kampania remarketingowa umożliwiła dotarcie do klientów skłonnych do zakupu, więc działania realnie wpłynęły na obroty. W rezultacie przychody salonu meblowego wzrosły o 400%.

chart
POWIEDZIELI O TYM PROJEKCIE
PREZES FIRMY:

“Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą inter7net.pl. Podjęte przez nich kroki realnie przełożyły się na zyski. Wzrosły obroty, a liczba klientów odwiedzających nasz salon firmowy jest znacznie większa. Planujemy dalszą współpracę.”

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ

(*) Odpowiemy w 24h !

Adres strony

Słowa kluczowe

E-mail


*Odpowiemy jeszcze dziś!