Filtr w Google

usuwanie / zdejmowanie

service-detail-1

Jeśli nagle obserwujecie duży spadek pozycji w wyszukiwarkach, to bardzo prawdopodobne, że otrzymaliście karę w postaci filtru. Obniżenie pozycji wywołuje znaczny spadek ruchu na stronie, który niekorzystnie odbija się na pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Dlatego w takiej sytuacji należy jak najszybciej zareagować. Google nakłada dwa rodzaje filtrów za działania niezgodne z wytycznymi dotyczącymi wyszukiwarek. Pierwszą z kar jest filtr ręczny, drugą - filtr algorytmiczny. Jak poznać z jaką karą mamy do czynienia?

Jesteśmy skuteczni! Dotychczas zdjęliśmy filtry z ponad 100 domen.
92% z nich odzyskało swoją dawną pozycję w wyszukiwarce.

 

Jakie są filtry Google?

Najistotniejszym elementem działań podczas usuwania filtrów jest wytypowanie linków do usunięcia. Należy wybrać te linki, które szkodzą, pozostawiając te wartościowe. Dlatego przy zdejmowaniu filtrów powinna pracować doświadczona osoba, która umie analizować jakość linków, oraz korzystać z narzędzi wspomagających. Poniżej najczęściej zdejmowane przez nas filtry Google:
Icon box
Filtry ręczne

Filtr ten nakładany jest za nienaturalne linki prowadzące do strony, linki wychodzące ze strony lub też treści niespełniające kryteriów. Informacje na temat kary ręcznej uzyskamy w Google Search Console (tzw. Narzędziach dla Webmasterów udostępnionych przez Google).

Icon box
Filtry algorytmiczne

Weryfikacja tego typu filtru jest znacznie bardziej złożona, niż w przypadku filtru ręcznego. Wymaga pracy analitycznej. Analizowane są informacje dotyczące danej strony uzyskane z różnego rodzaju narzędzi SEO. Otrzymane dane zestawiane są ze zmianami w algorytmach Google. Praca ta wymaga czasu, wiedzy i doświadczenia.

Jak pozbyć się filtra Google?

Oczywiście możecie czekać, licząc, że Wasza strona sama wróci na wysokie pozycje w wynikach lub też zlecić działania profesjonalistom. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu, wiele razy otrzymywaliśmy zlecenia usunięcia filtru Google, stąd też wiemy, jak się to robi. Znamy się również na porządkowaniu historii domeny.
Firmy które zamówią u nas pozycjonowanie, otrzymują bezpłatną usługę zdjęcia filtra.
Oto jak zdejmujemy filtry Google:

Rozpoznanie

Na początku analizujemy, z jakim rodzajem filtra mamy do czynienia.

Analiza

Poddajemy szczegółowej analizie treści serwisu, z uwzględnieniem ukrytych elementów.

Weryfikacja linków

Sprawdzamy linki prowadzące do serwisu, wyłączamy złe i niepoprawne linki za pomocą narzędzia Disavow Tool, wykorzystując Google Search Console.

Usuwanie filtra

Wysyłamy prośbę o ponowne rozpatrzenie strony do Google.

Przykłady filtrów Google

Google Panda:
Algorytm Google Panda został wprowadzony w lutym 2011 roku w USA, a w sierpniu tego samego roku w Polsce. Jego zadaniem miało być poprawienie jakości wyników wyszukiwania, poprzez ograniczenie widoczności stron zawierających treści słabej jakości. Szczególnie dotknął on serwisy posiadające zduplikowane treści lub też treści niskiej wartości. Nasze działania przy usuwaniu tego typu kary skupiają się na analizie treści, wykryciu duplikatów oraz podstron o niskiej jakości oraz na ponownym zgłoszeniu mapy strony (po naniesieniu wszelkich niezbędnych zmian).

Google Pingwin:
Algorytm wdrożony po raz pierwszy przez Google w 2012 roku (kwiecień). Jego zadaniem miało być ograniczenie SPAMu w sieci w tym usunięcie stron zbudowanych jako zaplecze pod Systemy Wymiany Linków. W kolejnych aktualizacjach obniżone zostały wyniki stron, do których prowadziły linki o niskiej jakości. W wyniku jego działania, wiele firm otrzymało informację o nałożeniu kary (filtru) przez Google. Nasze działania przy usuwaniu tego typu kary skupiają się na zrzeczeniu nienaturalnych linków, tzw. toksycznych linków, za pomocą Disavow Tool.

Inne kary i algorytmy:
Google może nakładać również filtry za: nadmierną optymalizację, czyli między innymi znaczne nasycenie słów kluczowych w nazwie domeny, metadanych, tytułach, nagłówkach i treści; zbyt dużą ilość reklam "above the fold"; złamanie wytycznych Google dotyczących witryn, np. za stosowanie ukrytych treści.

 

Call to action image

Chcesz wiedzieć więcej?
Zadzwoń +48 600 372 352
lub napisz biuro@inter7net.pl